Akcja narodziła się wraz z Fundacją Hospicyjną w 2004 roku i jej cele zbiegają się z ideą pomysłodawcy.

Celem Fundacji jest prowadzenie działalności charytatywnej, edukacyjno-szkoleniowej i marketingowej związanej z pozyskiwaniem środków na opiekę hospicyjną i szkolenie pracowników służby zdrowia, wolontariuszy oraz pacjentów i ich rodzin.

Fundacja koordynuje Ogólnopolską Kampanią „Hospicjum to też Życie” wspierając jednocześnie niemal wszystkie ośrodki hospicyjne w Polsce w propagowaniu idei opieki paliatywnej, zbieraniu funduszy na działalność hospicjów, propagowaniu idei wolontariatu, szkoleniach.

Kampania HTTŻ realizowana jest przez Fundację we współpracy z Telewizją Polską S.A. oraz hospicjami z całej Polski w celu przełamywania społecznych stereotypów w myśleniu o hospicjach, poprawy komunikacji międzyludzkiej w dziedzinie mówienia o nieuleczalnej chorobie, a także tworzenia nowych placówek w miejscach pozbawionych opieki hospicyjnej oraz propagowania wolontariatu.

OTOP niemal od początku jest uczestnikiem kampanii, prowadząc ją na terenie powiatu otwockiego i garwolińskiego, a więc lokalnie wypełniając założenia.

Najważniejsze wydarzenia akcji:

– 10 październik – Światowy Dzień Opieki Paliatywnej i Hospicjów
– „Voice for Hospices”- koncerty „Głosy dla Hospicjów”
– 5 grudnia – Międzynarodowy Dzień Wolontariusza
– 1 listopad – kwesty „Hospicjum to też życie” na cmentarzach
– Listopad – Dzień Hospicyjny w TVP

 

Hospicjum to też życie

Logo akcji

Comments are closed.